lördag 23 juni 2012

mest virkat i lokaltidningen

Det var lite pirrigt att slå upp tidningen i torsdags, men samtidigt väldigt kul. Det är jätteroligt att bloggen uppmärksammas såklart!

Så här såg det ut:

 Jag har fått frågor om mina örhängen som jag har på bilden.

Det finns faktiskt en historia bakom dessa örhängen:

När jag bodde i Uppsala jobbade jag på den supermysiga butiken Herta, samtidigt som jag pluggade. Det är en privatägd butik med de allra finaste sakerna man bara kan tänka sig. Varje gång det kom nya leveranser var det rena julafton.

Så en dag kom det ett par örhängen från danska märket Granath, som jag förälskade mig i. De sålde slut på två sekunder och jag hann inte köpa mig ett par. Tyvärr verkade de vara slut på lager och gick inte att beställa in på nytt. Jag kunde inte släppa dessa örhängen.

Vintern kom och vi i personalen blev bjudna på julbord. Med julklappsutdelning. Och gissa vad som låg i mitt paket: Örhängena!. Jag hade ingen som helst aning om att H hade uppfattat hur mycket jag ville ha dessa örhängen och blev verkligen jätteglad. Extra kul var det ju att hon hade snappat upp det, och kunde hålla sig från att säga något trots allt tjat om dem från mig :-)

Dessa kom att bli mina absoluta favoritörhängen. Och inte bara mina, för de lånades även ut till höger och vänster bland vännerna.

Tyvärr försvann de för något år sedan. Och jag har saknat dem! Därför blev jag överlyclig när jag snubblade över dessa två stenar av rosenkvarts. För 6:-/st!!!. Jag trädde stenarna på var sin hattpinne som jag böjde till så att det blev en öggla. Sedan hängde jag dem på att par silverringar som jag hade hemma sen innan.


2 kommentarer:

  1. Men oj vad skoj! Herta känner jag till efter många år i uppsala, försöker dra mig till minnes om jag känner igen dig... Jättevackra örhängen och förstår din lycka över julklappen!
    // Sandra

    SvaraRadera
  2. Va kul med uppmärksamheten, den är väl förtjänt!

    SvaraRadera