lördag 5 maj 2012

Virkade ljuslyktor i pastellfärger

Nu är förberedelserna inför katten Klars och lille G.s födelsedagar i full gång. Först ut är Klabbe som fyller ett år på söndag. Följ mitt tårtbakande inför det på min bakblogg.

Med dessa virkade lyktor skall jag dekorera. Söta, och lätta att virka är de.




Mönstret till mina virkade små lyktor, som är 5 cm i diameter, finns här.
(Det är dem lyktorna som passar till yankee candles doftljus tex)
De underbara färgerna på garnet hittar du i Tildas sortiment.

(Har du  IKEA´s ljuslyktor Tindra och vill virka till dem, så finns fina mönster som passar till dem hos IA nyckelpiga.)

Så fint med en virkad lykta eller flera virkade lyktor ihop.

6 kommentarer:

  1. Vad söta! Ser ut som ett lagom stort projekt att ta sig an dessutom, borde ju gå ganska snabbt att virka.

    SvaraRadera
  2. men vad söta, de måste jag också virka!!
    Karin-Ida

    SvaraRadera
  3. dessa är jättesöta ju ...måste göra sådana här

    SvaraRadera
  4. Åh så fina! De måste jag testa!
    Tack!
    /Ninni

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig blogg! Tack för inspirationen!
    Anna

    SvaraRadera
  6. Jättefin blogg! Tack för inspirationen!

    SvaraRadera