tisdag 12 juni 2012

Kudde med vita virkade blommor

Äntligen är min blomkudde klar. Med pärlor här och där som piff, efter rådfrågan med Er. Örngottet som blommorna sitter på är ett omsytt gammalt örngott som vi har ärvt, och jag har behållt broderier och monogram på baksidan.
  

Blommorna är virkade med virknål 4 och med dubbelt garn, merceriserad bomull. Dock har jag bara virkat de två varv med blomblad. Det är sju blommor på varje rad men på varannan rad har jag satt en halv blomma i var sin ände så att jag kunde förskjuta blommorna mellan raderna., för det blev snyggare. De är på limmade med textillim och på en blomma i varje rad har jag sytt på pärlor.

Med dessa bilder är jag med i fotoutmaningen hos HHjaja.

19 kommentarer:

  1. Supersnygg! Ser ut att vara köpt i butik på "fina gatan".

    SvaraRadera
  2. Åååhh, så fin den blev!! Jättefin, med lagom piff! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, vad vacker! Den här skulle min mamma också älska. Måste skicka henne länken! :-)

    SvaraRadera
  4. Vilket jobb, men så fint det blev!!

    SvaraRadera
  5. Underbart fint! Mycket jobb du har lagt ner men ett lyckat resultat.

    SvaraRadera
  6. Väldigt fint! Ett sånt projekt hade tagit evigheter för mig. Har en tendens att tröttna när jag gör samma sak om o om igen. Bra gjort!!

    SvaraRadera
  7. Mycket vackert, jag blir sugen på att göra ngt liknande, har du 7x7 blommor på kudden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja på sätt och vis :-) Det är sju rader med "totalt" sju blommor i varje rad. I rad 1,3,5,7 är det 7 hela blommor, och i rad 2,4,6 är det 6 blommor och två blomhalvor (en i varje ände) Så att raderna blir förskjutna "en halv blomma"

      Radera
  8. Mycket vacker kudde! Vilket jobb du lagt ner! Extra piffen med pärlor är verkligen pricken över i!

    SvaraRadera
  9. Oj så mycket fina saker du har. Kuddarna ska vi inte ens tala om! Helt underbara.
    Ha en fortsatt fin sommar.

    vonna

    SvaraRadera
  10. Hej! Skoj att lära känna dig och din blogg! Fantastiska kuddar - jag vill verkligen se mer! Jag har lagt upp ditt bidrag i sommarutmaningen (det funkade direkt!). Hoppas att det blev som du ville, säg till annnars! :-)

    SvaraRadera
  11. Oj, vilken snygg kudde att svärma för!! Otroligt tjusig! Aha, så det funkar bra att limma fast dem?? Vad bra!

    SvaraRadera
  12. Säger som alla andra - Vilket fin!!

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Vilken superfin blomkudde du har virkat, vad duktig du är.
    Trevlig helg, Karin

    SvaraRadera
  14. Lindas estas almofadas, parabéns.
    Bjos.

    SvaraRadera
  15. Lindas estas almofadas, parabéns.
    Bjos.

    SvaraRadera