fredag 15 mars 2013

Växande tulpaner


Från att ha träffats lite då och då, och behövt åka runt 60 mil enkel resa varje gång ,
Till att kunna träffas varje dag!
Jag pratar om mina föräldrar som flyttade hit för knappt två veckor sedan.
De börjar sakta men säkert att komma i ordning i lägenheten men än så länge sover de i lillhuset ute hos oss. Middag försöker vi att äta ihop, och nästan varje morgon kommer de upp och dricker en kopp kaffe innan G lämnas till dagis.
 Han har börjat att fråga efter dem på morgonen när han vaknar. :-)
Tulpanerna fick vi av mamma för ett par dagar sedan men hon hittade ingen passande vas, så de nådde nätt och jämnt upp över kanten.
 Visste ni att tulpaner fortsätter att växa även efter "skörd"?
Dessa tulpaner har vvuxit nästan 2 dm och numer passar vasen utmärkt.
Ikväll blir det sushi och virkning!
Ha en bra fredag!

2 kommentarer:

  1. Åh så härligt att få ha sina föräldrar så nära!
    Hoppas du får en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Kan knappt föreställa mig hur tomt de skulle va att bo så långt ifrån, själv bor jag bara hundra meter ifrån mina så vi ses i stort sett varje dag :)

    SvaraRadera