torsdag 28 mars 2013

Prins- och prinsesskycklingar



Ja, så här blev de små prins- och prinsesskycklingarna som jag köpte delar till. Det var de små kronorna jag fastnade för i pysselbutiken. Och sedan såg jag träkulor. Då slog det mig att jag skulle måla dem gula och att de skulle få hänga i ett påskris hemma.

Även ägget är köpt i samma butik. Gjort av återvinningsmaterial. Tanken är att man kan måla/dekorera det men jag tyckte det  var fint att bara sätta en rosett direkt på den.

Det är så kul att gå in och kika i sådana här butiker. Man går sällan tomhänt ut. Butiksägarinnan berättade att man är välkommen att komma dit att pyssla, och betala bara för det material man använder. Så bra om man vill göra något men inte behöva köpa storpack av allt. Även små barn är välkomna så jag skall gå dit och leka med lille G. Hon visade någon gift/kladdfri lera som även så små barn kan leka med. Som blev alldeles knottrig :-D

Det finns inte många sådan här små butiker kvar nu för tiden. Har du någon du brukar gå till? Eller köper du på de större butikerna, eller på nätet? Det har jag gjort innan jag av en tillfällighet hittade den här butiken. Jag tycker att vi skall göra ägarinnan lite glad och gå in och gilla hennes fb-sida. Just nu är det bara 11 personer som gjort det. Hon kommer nog att undra vad som händer om hon helt plötsligt får en massa fler, tror du inte?

Här är hennes sida om du känner för det: http://www.facebook.com/mest.virkat?ref=tn_tnmn#!/pages/Kiawa-hobby/100519286799326

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar