fredag 22 februari 2013

Virkade luftballonger



 
Efter att ha sett så söta luftballonger hos Kinoko, ville jag också virka det.
Först skulle det bli en barnvagnsmobil till nyfödda brorsonen men de blev lite för stora för det. Istället hänger de i G.s fönster.
Där hänger de jättebra!
De flyger omkring där i alla olika väder: blå himmel, åska och regn. Eller en stjärnklar natthimmel.
 
Jag hittade detta virkmönster som jag gjorde om lite här och var. Båda ballongerna är virkade med garnet candy. Självklart med vårens färger: Neonorange och neongrön! :-)
 
Den större luftballongen är virkad med virknål 4 och dubbelt garn. Den mindre med virknål 3 och enkelt garn.
 
Just nu får två medlemmar från Barbapapafamiljen , som jag virkade för ett tag sedan, åka med i ballongerna. Jag tänker mig att till påsken kan det sitta små virkade kycklingar där och till julen små  virkade tomtar.


4 kommentarer:

  1. Så underbara! Nu fick jag lust att plocka fram garn virknål direkt!
    Melodys matte

    SvaraRadera
  2. Åh så fina! Och barbafamiljen sen, jag blir riktigt nostalgisk! Måste nog prova på att virka något annat än mormorsrutor:)
    /Ninni

    SvaraRadera
  3. Hallå! Vilka härliga luftballonger,jättefina. Kul att hänga i fönstret som dekoration kan jag tänka mig. Ha en bra helg, Karin

    SvaraRadera
  4. Var tvungen att testa!

    SvaraRadera