onsdag 5 december 2012

Lucka 5 - virkad julgranskula


 

I senaste numret av tidningen kattliv har jag visat hur man virkar en rolig kattleksak. Beskrivningen finns även på bloggen (här), och jag har nu använt mig av den till att virka en liten julgranskula till kalendern. Hasselnöten är utbytt mot kuddstoppning och jag har hoppat över att virka varv 6-8.

Julgranskulan är virkad med garnet Tilda och virknål 3.

Mönster: virkad julgranskula (samma som kattleksaken)

Guldrosetten är virkad i garnet Candy. Virka 40 lm och knyt en rosett runt kulan.

3 kommentarer:

  1. Så, nu får du en efterlängtad kommentar av mig! ;) Jag ska ge mig på att göra sådana kattleksaker tror jag allt! :) Tack för dagens svar på mina frågor min fina virkinstruktör! :)
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Tjusigt! :) Jag hoppas att vi får se din gran när det närmar sid jul, ska bli så spännande med alla fina dekorationer du bjuder på!
    Trevlig kväll till dig!

    SvaraRadera
  3. Kul Kula! Något för min dotters katt Morris till julklapp tror jag att det får bli! / Annika

    SvaraRadera