lördag 21 juli 2012

Kossan Jossan, en virkad ko.

 Idag har jag hängt med Jossan. Kossan Jossan.
 Jossan, jag och G har varit på olika delar av tomten och skördat blåbär under dagen. G:s mormor och morfar är på besök. De målar fönstersmygar i lillhuset och C bånglar runt stenbumlingar. Eftersom de är så duktiga så fick de blåbärspaj med vaniljsås i pausen. Det var inte direkt tråkigt att plocka blåbären när de var stora som körsbär och hängde i klasar.

Jag har inte renskrivit något mönster till Kossan Jossan men ni kan få titta på min kladd på Virkad ko. Hoppas den går att tyda :-)

7 kommentarer:

  1. hihi söt, men jag som precis lärt mig fatta inget av din kladd haha

    SvaraRadera
  2. men ååååh denna lilla ko slulle få min mormor att gråta av skratt, kan jag snälla snälla få ett mönster på den? Underbara alster! Lindatzoanidis@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ungefärliga anteckningar till den, men jag har fått reda på en annan virkad ko som ärliknande och har mönster. Kolla här:
      http://crochetra.se/patterns/2012/6/20/kossan-jossan.html

      Jättesöt ko. Kändes dumt när jag fick reda på om den, och jag hade döpt min till samma namn. Haha, men det är liksom ett klassiskt konamn så ibland blir det så. :-D Min ko var en beställning som jag fick av en väninna, som beskrev hur hon ville ha den därför gick det lite snabbt och jag skrev bara ned stödord hur jag gjorde..

      Radera
    2. Kossan hittat sin plats nu ;-)) tusen tack !!!
      kram karro

      Radera
  3. helt underbar ko. formen på den och hennes "sätt" påminner om mamma mu. =)

    SvaraRadera
  4. Vilken jätteunderbar liten kossaJossa!

    Med vänlig hälsning bonde i Uddevalla

    SvaraRadera