onsdag 13 juni 2012

Skinnarmband

Igår var en riktig presentbytardag. Så roligt.
Först var vi på avslutning på öppna förskolan där det bjöds på jordgubbstårta, sång och lekar. Det avslutades med fiskdamm och G fick en söt pixi-bok.

Därefter gick vi en långpromenad ute i solen och när vi kom gick G sina fösta steg själv. Från toaletten, genom hallen och in i köket. Han blev så glad att han tjöt av skratt. :-D

Bara några minuter efter så ringde det på dörren. Det var från kyrkan, som ville välkomna lille G till världen och de hade med sig en presentpåse med blandat innehåll. Där i fanns också kaffe, te och choklad till mig och C. :-D Hon berättade att de skulle ha kommit tidigare men hade haft svårt att hitta hem till oss, då vi bor uppe på ett berg. Med hjälp av gps eler eniro så hamnar man på fel sida av berget. Man ser huset men ingen väg att ta sig upp :-) .

Sedan var det studentuppvaktning hos en granne. Vi gav paul smith-strumpor med en massa färgglada ränder, hoppas han inte tycker det är för "gubbigt".

Apropå presenter så såg jag ett underbart armband hos pastill som jag var tvungen att testa att göra. Jag fick små skinnbitar av mina föräldrar för ett tag sen, så det blev ju perfeka till detta!

Det svarta armbandet är gjort efter samma mått som orginalarmbandet, dvs 22x10 cm. Det ljusbruna armbandet är 15x13,5 cm. Knäppningarna blev olika på dem. På det ljusbruna har jag satt fast öljetter i varje ände, och sedan trätt i ett tunnt skinnband som jag har limmat/klämt fast i smyckeslås. Det blev bra men jag ville prova att ha tryckknappar med så jag lämnade in det svarta  armbandet till skomakaren. Tyvärr missförstod han mig och sydde ihop det istället. Först blev jag besviken,  men vi provade att trä på det på min arm och det fungerade så jag behöll det så ;-).

2 kommentarer:

  1. Vilka fina armband du gjort! Svåra att göra?
    Fin blogg du har. Önskar dig en fortsatt fin sommar.

    Hälsningar vonna

    SvaraRadera
  2. åh vad snygga dom blev! Jag klippte ju bara lite på måfå, men ska nog använda det större måttet till nästa gång, himla snyggt när det är lite bredare. Så otroligt fint lås du gjort på det bruna!

    SvaraRadera