torsdag 8 mars 2012

Färgglatt 2

Bland restgarnerna jag har hemma ser det stökigt ut. Bland de köpta garnerna är det bättre ordning, men de ligger liksom mest och väntar på att bli använda. De fyller inte dirkekt någon funktion i träkistan där de ligger. Ja, förutom att de är fina att titta på när man öppnar upp locket på kistan förstås. Det är dessutom skönt att ha en liten samling garner hemma så att man slipper springa till affären och köpa garn varje gång man vill göra något. Speciellt om man får en idé som man vill prova klockan två på natten. Men det finns ju nystan som inte är trassligt restgarn, och inte heller för stora att ha framme i väntan på åtgång: C a n d y!






Det var egentligen garn till en Estelle kofta jag skulle införskaffa, eftersom jag håller på och gör ett virkmönster till den. Så fram tills jag är klar med koftan och mönstret till den så får mina små Candy ligga och se söta ut framme på ett fat.

Djurhuvudena är från Rice, och jag t r o r att de finns/kommer in till Sally Bazar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar